Tuesday 24 January 2012

Liiga aus eesti poliitikale

Riik on loodud inimeste jaoks. Ja erakonnad on loodud inimeste jaoks. Kas ajab muigama?


Jaak Vackermann on aus ja töökas Eesti talumees, pikaajaline Isamaliidu ja hiljem IRLi liige. Paraku liiga aus eesti poliitikale.

Lugesin Liisa Pakosta mõtteavaldust tema blogis - ilus jutt, "IRL: Inimlik erakond".
Siis sain juhuslikult teada, et Jaak sellisele tipp-poliitikule nagu Liisa Pakosta aatekaaslastesse ei sobi, näiteks oli äkki Jaak kustutatud Pakosta (ja mitte ainult) Facebooki sõprade hulgast. Miks? Jaak nägi ja kuulis midagi, mis ei sobi kokku tipp-poliitikute ilusate sõnadega. Ta julges seda salvestada ja tutvustada teistele erakonna liikmetele. Ta julges küsida poliitikult selle kohta arvamust.

Pikemalt saate lugeda  Liisa Pakosta blogis ja kommentaarides.

  • Ma ei saanud täpselt aru milles on Pakosta süü selles loos?
    • Süüd ei ole muud, kui et ta keeldus vastutamast, kuna ma küsisn temalt, et kuidas ta sellesse Kopra talu pleenumisse suhtub? Ta vastas, et ei olnud kohal. Ma soovitasin tal vaadata videot. Ta ütles, et ei vaata. Siis see, et miks ta kandideerib volikokku, kui ise ei käi kohal? See oli ajalooline istung ja paljud jäid sealt kindlasti meelega kõrvale, sest aimasid millega saab tegemist olema.
    • Kas ma tohin selle selgituse kopeerida blogisse?
    • Mina ei tea lubamistest ja õigustest midagi. Kui on vabalt saadaval, siis infotarbijana teen, mis tahan. Kopeeri pealegi, kui tahad probleemi tekitada, lahendada, meie elu puhtamaks teha.
      Ahjaa. Meelde tuli ka see, et ajendiks oli see, kui Liisa hakkas seletama, millega ta Herkelist eristub. Et kõik on justkui sarnane, aga vaat debatti teeb tema paremini. Siis mul viskaski üle. Nüüd ma panen küll oma seinale kohe otse, et Liisa Pakosta valetab!
        • Küsisin vaid seepärast, et see on praegu meie omavaheline vestlus ja selle osaliseks edastamiseks ma ikka küsin luba. Aga asi selge ja olen sinuga nõus
        • Sa küsisd selle minu selgituse kohta? Võid sedagi teha, kuid kirjuta siis juba kõik sinna, st. ka see, et ma olen praegu emotsionaalne ja seda tulebki nii võtta. Kirjuta see kindlasti, et see näib nii.


Sõnades kuuleme palju aususest ja avatusest, kuid paraku poliitikute tegudes puutume kokku vastupidisega. Lihtsalt poliitiline süsteem on selline, et jätab poliitikutele vaid kaks valikut: kas oled aus või oled poliitikas. Mida arvavad sellest Rae valla irlikad?

Jüri Kivit

1 comment:

  1. Jüri küsis, kas tohib seda siia panna ja ma olin nõus, sest oluline on probleemipüstitus ja üksikasjad selguvad hiljem. Las olla nii, kui on. Üksikasjad ei ole hetkel olulised, kuid üldmõte peaaegu, et sobib.
    Ettepanek on see, et kui kedagi peaks huvitama või suisa tunneb end puudutuna, riivatuna, siis ma räägiks oma loo otsast lõpuni, nagu Agu Sihvka, kuid loomuliult mitte siin, vaid me võiksime seda teha nn. "Sügiskonverentsil", mille osamakse peaks olema Jüri Tümanoki sõnade kohaselt soojas, et mitte öelda töös.
    Kõike head!
    Jaak

    ReplyDelete