Saturday 17 November 2012

Kes kaaperdas erakonna demokraatia?

"Kui keegi avaldab oma kriitilist arvamust, siis vastureaktsioon on, et huvitav, miks ta seda tegi, kelle huvides see on, mis on tema tegelikud eesmärgid. Lihtsalt see mõte, et vaba inimene vabalt kasutab oma arvamuse avaldamise õigust, ei tule kellegi nagu pähe," - Rein Raud.


See on ka vastus Jüri Kiviti poolt Rae volikogu esimehe Agu Laiuse süüdistusele: "Saan aru, et oled asunud ise ja ehk uue seltskonnaga valimisteks valmistuma. Sel juhul, kui IRL Sulle ei sobi, oleks korrektne sellest teada anda ja eemale astuda. Siis teaksime, kes Sa oled. Sina aga oled asunud teisele poolele, kuid püüad jätkuvalt koalitsioonis olles infot hankida ja seda koalitsiooni vastu ära kasutada."

Jüri Kivit:
Ma toetasin IRLi mitu aastat. Kui ma üldse järgmistele valimistele lähen, siis sõltumatu kandidaadina. Miks? Sellest lühidalt:

Pööran IRLi Rae valla osakonna liikmete tähelepanu asjaolule, et osakonna juhtimist ja vahest ka otsustamist teostab Agu Laius, tihti ka ainuisikuliselt. Teie erakonna demokraatia on kaaperdatud. Teie ise lubate kaaperdada, kui ei osale aruteludes, kui ei käi erakonna ja koalitsiooni koosolekutel. Ma ei tea mitu IRLi liiget on valla osakonna nimekirjas, kuid reaalset osaleb erakonna juhatuse suunamises vaid 10-12 inimest.

Kui te ise ei kehtesta oma erakonnas demokraatia, siis kehtestub kitsa grupi poolt juhitud partokraatia. Kus otsustamine, edutamine ja pidurdamine on koondatud kogenud bürokraatide kätte.

Suured pahandused toimuvad seal kus enamus vaikib ja teeb näo et kõik on korras.

6 comments:

  1. Jüri, just, pole Sinu asi soovitusi jagada. Seda enam, et loobusid olemast IRL Rae nimekrijas.
    Aga kuna püüad seda endiselt teha, siis vastan Sulle.
    Sinu väga halvaks kombeks on mitteavalikes kanalites arutatut lõike kontekstist välja rebides neid laialt levitada, sest seal Sa ei leidnud toetust. Nii asetasidki Sa ise ennast IRL-ist üle ääre. Sealjuures olin mina viimane IRL Rae juhatuses, kes Sinu olemusest aru sai.
    Sina, Jüri, tavaliselt ei avalda oma arvamust, vaid annad teada, et nii, nagu Sina ütled, on ainuõige ja solvud, kui ülejäänud teisiti arvavad.
    IRL Rae osakonda juhib juhatus ja seda juhib osakonna esimees, kelleks on Priit. Priit kutsub kokku koosolekud. MIna saan seda vaid temalt paluda, kui leian, et on mis vajab arutamist.
    Jüri, keegi ei sundinud Sind kandideerima IRL nimekrijas. Ise soovisid seda teha. Seejärel aga ei meeldinud Sulle mitte keegi IRL nimekirjas volikogusse valitutest ja vallavalitsuses tööle hakanutest. Vallaametnikke halvustad ja solvad pidevalt. Sinu lühike karjäär volikogus ja revisjonikomisjoni esimehena paraku oli töö tühikäigul, mille eredaimaks näiteks oli istungi videosalvestuse taotlemine. Kuigi Sulle selgitati pikalt, et see on mõttetu, esitasid ikka eelnõu. Nüüd, kui sellega on tegelenud paljud inimesed ja jätkavad tegelemist, oled ka ise lõpuks aru saanud, et tegelesid mõttetu asjaga. Nii ka Sinu teiste tegemistega volikogus.
    Tore on lugeda, et erakonda kuulumata tead isegi, kuidas toimub erakonna juhtimine ja kes seda ainuisikuliselt teeb. Sulle omaselt punud ka intriige - "rääkisin pikas telefonivestluses Priiduga".
    Head teed Jüri üksi demokraatia praktiseerimsiel! Sinu puhul tõesti õnnestub see kõige paremini üksi. Mina suudan endiselt teistega koos asju arutada ja kompromissideni jõuda. Pole minagi veatu ja teinekord on meil ka ägedaid arutamisi. Isegi olles teisel arvamusel, olen edastanud IRL juahtuse seisukoha partnerile ja vajadusel seda ka kaitsnud. Samamoodi olen käitunud ka koalitsioonis. Sina, aga vastupidi, kui üheskoos on jõutud teisele seisukohale, mis erineb Sinu oamst, tormad kohe avalikkuse ette seda välja elama ja toetust lunima. Sinu kompleksid kahjuks tõesti välistavad teistega koos töötamise.

    ReplyDelete
  2. Ma tänan sind, Agu. Avameelsust ja ausust olen inimestes alati hinnanud. Aus väljaütlemine muudab inimesed paremaks. Ausust ma taotlen alati ja lõpuks sinu puhul ka saavutasin. See on harv juhus kui sa kirjutasid just seda, mida hetkel mõtlesid.

    Kuigi osa sinu tekstist on 180º vastupidine sellele, mida sa oled varem rääkinud, on mul rõõm, et lõpuks sinu silmad avanesid. Soovin sinule ka edaspidi elada avatud silmadega ja hingega.

    ReplyDelete
  3. Katsun lühidalt vastata Agu teistele etteheidetele.

    1. Ma avaldan vaid oma arvamuse. Kirjutasin, kuna 4 aasta jooksul osalesin pea kõigis erakonna ja koalitsiooni koosolekutes - rohkem kui 90% erakonna liikmetest. On üsna selge pilt mis seal toimub. Pilt on masendav. Kui mujal Eestis on sama seis, siis reaalselt on IRLis alla 1000 aktiivse liikme.

    2. Ma pole kunagi isegi vihjanud, et minule "ei meeldinud mitte keegi IRL nimekirjas volikogusse valitutest". Esiteks, see on valijate demokraatlik valik. Teiseks, ma austan isiklikult kõiki, kes on IRLi pooolt volikogu laua taga istunud aastatel 2010-2012.

    3. Vallavalitsuses töötajate seas on vaid 2 IRLi liiget. Tarmo Toomet - kes esimesel töötamise aastal demonstreeris sellise ülbuse (nagu Peeter mainis - "võim lõi ajudesse"), et oli mitte piinlik, vaid lausa vastik. Toometi töö kohta olen korduvalt kuulnud koalitsioonipartneri käest "meie vallamaja õnnetus" (c) Gutmann. Teine töötaja - Ülo Timuska. Töötajana on päris tubli, kuid see viis kuidas ta selle töö sai on taunimisväärne. Austusest Ülo vastu ma ei hakka lahkama. Palun, ärge nii rohkem kunagi tehke!

    4. Revisjonikomisjoni esimehena 5 kuu jooksul suutsin teha rohkem, kui komisjon kõigi eelneva 3 aastaga. See on fakt, piisab tutvumisest Rae valla dokumendiregistriga.

    5. Nõus Aguga, et ma alati ei suuda teha koostööd. Koostöö ei suju inimestega kelle ambitsioonid ei vasta nende võimetele, kes valetavad, argpükstega ja nendega kes tegutsevad (või vaikivad) omakasu eesmärgil. Kuid ma kunagi ei löö nuga selga. Ma räägin ausalt näkku. Kui see mõnele ei meeldi, pole minu mure.

    ReplyDelete
  4. Jüri, kui oma kirjutatu üle loed, ehk märkad isegi, siis ehk tajud, kuidas Sa kasutades inimeste nimesid väidad kedagi olevat midagi öelnud, mida keegi hiljem kontrollida ei saa, või oli see pikema jutuajamise üks moment.
    Huvitav, et Sina kuuled kõigilt kõigi kohta üksnes halba ja püüad seda avalikus ruumis paljundada.
    Kui Sul ongi kellegi töö vastu midagi, siis oleks vaja analüüsida seda töövaldkonda ja näidata, mis on tegemata või on halvasti tehud. Kui ründad isikuid, siis see on väga madal poliitika.

    ReplyDelete
  5. Nõus, eriti ilus see ei ole. Olen valmis vabandama oma kommentaari pärast Tarmo Toometi ees. Kohe, kui tema tunnistab oma käitumiseksimusi, vähemalt oma erakonnakaaslaste ees.

    ReplyDelete